Polecane
MPK podpisało umowę! (2018-01-17 09:02)
Magiczne wyprzedaże (2018-01-10 09:18)
Zmiany…zmiany…zmiany (2018-01-04 09:06)

Niskopodłogowe dla wybranych

21 marca 2017
Zdjęcie: Piotr Widełka

Mieszkańcy Alei Pokoju domagają się przywrócenia niskopodłogowych tramwajów na linii nr 1.

Od końca wakacji tj. od września 2016 r. zostały wprowadzone zmiany w komunikacji miejskiej, przez co wielu mieszkańców rejonu Alei Pokoju została pokrzywdzona. Wówczas kursujący tramwaj linii nr 1 obsługiwany był przez tabor niskopodłogowy.

Po wakacjach w Krakowie zostały wybudowane nowe inwestycje, a wieloletnie torowiska tramwajowe zeszły na dalszy plan, przez co nowe linie wraz z niskopodłogowymi tramwajami zostały skierowane do wybranych dzielnic Krakowa.

Obecna linia nr 1 kursująca ze Wzgórz Krzesławickich do pętli Salwator to jedna z najważniejszych linii tramwajowych, która przejeżdża przez Dzielnicę II. Linię tą obsługują tramwaje z wysoką podłogą.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie tłumaczy, że tabor kierowany do obsługi linii tramwajowej nr 1 jest zgodny z zawartą umową o świadczenie usług przewozowych z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Aktualnie liczba posiadanych przez MPK S.A. tramwajów niskopodłogowych nie jest wystarczającą, aby mogły one kursować na wszystkich liniach.

Przez Aleję Pokoju kursują głównie trzy linie tramwajowe, a także dwie wspomagające, z których tylko jedna obsługiwana jest przez tabor niskopodłogowy. Mowa o linii nr 14, która jeździ na trasie Mistrzejowice – Bronowice.

Jedna z naszych Czytelniczek zwraca uwagę, że w jej przypadku problem istnieje na odcinku między ul. Francesco Nullo a Halą Targową.

My, mieszkańcy jesteśmy osobami starszymi i schorowanymi, przez co z trudem wsiada nam się do starych tramwajów. Siatki z zakupami to dodatkowy problem – tłumaczy pani Iwona z Grzegórzek.

Mieszkańcy są oburzeni, że przez Aleję Pokoju przejeżdża zbyt mało linii komunikacji miejskiej, a do tego tylko na jednej jeżdżą tramwaje niskopodłogowe. Domagają się, aby przynajmniej kilka razy dziennie na linii nr 1 wprowadzony został tabor niskopodłogowy oraz żeby MPK S.A. umieściło tą informację na rozkładach jazdy.

Przystosowanie pojazdów komunikacji miejskiej do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych i matek z wózkami powinno być jednym z priorytetowych założeń polityki zakupowej MPK i władz miejskich, nie tylko w wybranych miejscach…

Redaktor portalu Krakowblizej.pl